Karl-Heinz-Hoehne-Preis für Florian Heinrich

22.09.2021 -

(english below)

Florian Heinrich erhielt den Karl-Heinz-Hoehne-Preis für seine Arbeiten auf dem Gebiet der medizinischen Augmented-Reality-Visualisierung. Es wurden zwei in der Zeitschrift "IEEE Transaction on Visualization and Computer Graphics" veröffentlichte Artikel gewürdigt. Die Kombination der Artikel ermöglicht eine evidenzbasierte Aussage darüber, welches AR-Darstellungs- und Visualisierungskonzept für navigierte Nadeleinstichaufgaben verwendet werden sollte.

Der Karl-Heinz-Hoehne-Preis zeichnet innovative Beiträge mit einem methodischen Schwerpunkt auf Computervisualistik und einem klaren Bezug zu medizinischen und/oder biologischen Forschungsthemen aus. Der Preis wird alle zwei Jahre von der Fachgruppe "Visual Computing in Biologie und Medizin" der Gesellschaft für Informatik vergeben und von der Brainlab AG, München, gestiftet.

MedVis_BioVis_Workshop_Karl-Heinz-Höhne-Preis_Foto Michael Hitzek

The winners of the Karl-Heinz Höhne Award (front, from left): Laura Ann Garrison (2nd place), Florian Heinrich (1st place) and Antonios Somarakis (2nd place). The congratulators were (back, from left): Prof. Dr. Timo Ropinski (University of Ulm), Prof. Dr. Christoph Palm (OTH Regensburg) and Oliver Fleig (Brainlab AG). Photos: OTH Regensburg/Michael Hitzek.

------------------------------------------------

Florian Heinrich received the Karl Heinz Hoehne Award for his work in the field of medical augmented reality visualization. Two articles published in the journal "IEEE Transaction on Visualization and Computer Graphics" were considered. The combination of the articles allows for an evidence-based recommendation on which AR display and visualization concept to use for navigated needle insertion tasks.

The Karl-Heinz Hoehne Award recognizes innovative contributions with a methodological focus on computational visualistics and a clear link to medical and/or biological research topics. The prize is awarded every two years by the "Visual Computing in Biology and Medicine" section of the Gesellschaft für Informatik and is sponsored by Brainlab AG, Munich.

MedVis_BioVis_Workshop_Karl-Heinz-Höhne-Preis_Foto Michael Hitzek